post

Som en virksomhedsejer, du står over for den vigtige udfordring at få det meste ud af dine medarbejdere. Måske har du et personale, der allerede føler sig overbebyrdede og deprimeret. Dette kan have betydelige konsekvenser med hensyn til kvaliteten af service til din virksomhed. Et tab af kvalitet vil i sidste ende resultere i færre indtægter. Dette er noget, du har brug at forhindre, eller at du skal løse, hvis det allerede er sket. Men hvordan motiverer du medarbejdere, der føler deprimeret? Hvordan holder du motivationen høj og personale understregede om deres opgaver?
Hvad gør en stor business manager, en gennemsnitlig business manager ikke? Motivere, motivere, motivere — og jeg taler ikke om den lejlighedsvise pep-talk eller en pausen tale. Store ledere motivere deres medarbejdere på en igangværende base at forhindre at have ansatte medlemmer glide ind i det mørke hul af fading motivation.
Motivere og fastholde dine medarbejdere, skal du forstå, hvordan de vil blive belønnet. Hvad gør medarbejderen føler sig værdsat? Næsten har medarbejder en foretrukken belønning struktur. Dette er normalt en kombination af erstatning (penge), arbejde og fritid (afspadsering) og anerkendelse (f.eks. medarbejder i måneden). Kompensation er ikke begrænset til rene kontanter (løn, bonus løn, osv.), men kan også være i form af gavekort eller endda biografbilletter. Afspadsering er ikke kun den tilgængelige ferie. Forestil dig gå op til en medarbejder ved frokosttid og sender ham hjem for resten af dagen, bare fordi. Eller sponsor en nat på en nærliggende feriested. Du får idé. Anerkendelse kan omfatte formelle awards, offentlige anerkendelser og titel ændringer. En ændring af titlen bør normalt ledsages af en lønstigning selv.
Forskellige medarbejdere vil værdi forskellige kombinationer af motivation. Ikke alle er ens, og den mulige kombination af belønninger vil ændre sig over tid, på samme måde som aspekter af medarbejdernes arbejde og personlige liv ændre. Medarbejdere med familier vil er mere ofte motiveret med arbejde-life balance påvirker belønninger. Yngre medarbejdere er ofte motiveret mere af kompensation og anerkendelse. De måtte betale sig studielån, billån eller planlægger at købe et hus eller lejlighed snarest.
Dig, virksomhedsejeren bør tænke pÃ¥ anerkendelse og belønning for hvert regnskabsÃ¥r. Sætte nogle penge afsat til disse ting. Du vil mest sandsynligt har begrænsede ressourcer til at belønne dine medarbejdere. At være kreativ kan stadig fÃ¥ dig i gang. Antag, at en af dine medarbejdere har for nylig arbejdede langt ud over call of duty og gik flere ekstra miles til en kunde. Du kan belønne ham med en 150 dollar forudbetalte gavekort (erstatning), en eftermiddag off (balance mellem arbejde og privatliv), en særlig pris i et teammøde (medarbejder i mÃ¥neden = anerkendelse). Mulighederne er der – du skal blot sætte dem ind i det rette perspektiv.
Men det er ikke alt om team moral. Hvis moral er allerede ned skal du arbejde på årsagen til dette og ikke bare lappe det åbne sår. Tal med dine medarbejdere på en regelmæssig base. Et ugentligt teammøde kan være en god ting. Lad alle forklare (i højt niveau ord) er de planlagte opgaver for ugen og sørg for, at hjælp er tilgængelige, hvor det er nødvendigt. Ingen medarbejder bør føle venstre alene med en kæmpe opgave på sin tallerken. Sørg for at sætte klare, opnåelige mål for hver teammedlem og arbejde med dine medarbejdere til at bygge en strategi for at nå disse mål. Vær opmærksom på-du vil medarbejdere, der ikke behøver meget tilsyn og andre at gør for at gøre et stort stykke arbejde. Store virksomhedsejere har altid fingeren på pulsen på holdet og enkeltes moral.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.